Oficina Municipal d'Informació i Defensa del Consumidor

L'Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta, mitjançant l'adhesió al conveni de la Xarxa Local de Consum de la Diputació de Barcelona, posa a disposició dels seus ciutadans una Oficina Municipal d'Informació i Defensa del Consumidor.

Els objectius d'aquesta oficina són:

• Informar, de manera personalitzada, sobre els drets de les persones consumidores i usuàries
• Orientar, sobre les consultes i les reclamacions de les persones consumidores i usuàries en el cas que no respectin els seus drets i sobre les vies establertes per resoldre el seu conflicte
• Mitjançar entre les parts per a la resolució de determinades qüestions
• Fomentar l'educació i la formació de les persones consumidores i usuàries en temes de consum de béns o la utilització de serveis, mitjançant campanyes divulgatives, publicacions, jornades, etc.
• Fomentar l'assessorament al teixit comercial en referència als drets i deures dels consumidors mitjançant campanyes d'inspecció informatives i activitats formatives per a col·lectius d'empresaris.

L’oficina mòbil disposa d’una tècnica de Consum de la Diputació de Barcelona que atén a la ciutadania en totes aquelles qüestions o dubtes relacionats amb l’àmbit dels drets dels consumidors: etiquetatge i garanties de productes; compra i lloguer d’habitatges; serveis bancaris; assegurances; compravenda de vehicles; serveis postvenda; compres fora d’establiment; serveis turístics, etc.
També des de l’Oficina d'Atenció Ciutadani (OAC) a de l'Ajuntament, si algú vol presentar una reclamació, es trasllada la incidència o reclamació dels ciutadans als tècnics de l’Àrea d’Atenció a les Persones Gerència de Salut Pública i Consum.

Quan es pot sol·licitar?
- Cada 2 mesos ve l’Oficina Mòbil d’Informació al Consumidor que aparca a la plaça Catalunya (C/ Compositor Ramon Victori).

- També des de l’OAC, si algú vol presentar una reclamació, es traslladarà la incidència o reclamació dels ciutadans als tècnics de l’Àrea d’Atenció a les Persones Gerència de Salut Pública i Consum

- Omplint el formulari per a reclamar on-line

Qui el pot demanar?
Qualsevol ciutadà interessat.

Es poden fer reclamacions, consultes, informació sobre drets dels consumidors i usuaris. Atenció personalitzada i gratuïta amb tècnics del a Diputació de Barcelona en temes com ara:
—Telefonia
—Etiquetatge i garanties
—Comerç
—Serveis post-venta
—Compra-lloguer habitatge
—Assegurances
—Serveis bancaris
—Viatges
—Vehicles
—Subministraments 

I molt més.

Podeu trobar més informació sobre els vostres drets a:
http://www.diba.cat/web/consum/publicacions 

Cost de la tramitació
No té cap cost.

Compromisos de qualitat 

Drets de les persones usuàries en relació al servei:
Les persones que tinguin hora concertada amb el personal de l´OMIC rebran una primera resposta si es tracta de consultes. Pel que fa a les reclamacions formals, la resposta es donarà un cop l´empresa reclamada respongui o en el termini màxim de 45 dies.
Les persones que s´adrecin a l´OMIC rebran un tracte discret i respectuós per part del personal de l´oficina.
El personal de l´OMIC agilitzarà els tràmits dels procediments relatius al seu àmbit d´actuació.

Darrera actualització: 10.03.2017 | 11:09