Informació sobre la PROVA es-alert (alertes als mòbils en cas d'emergència) dia 16 de setembre
Us comuniquem que la Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat ens ha informat que durant els mesos de setembre i octubre es realitzaran proves del sistema d’alertes de telèfons mòbils ES-ALERT a tot Catalunya. Pel que fa a la Vegueria de la Catalunya Central, la prova està prevista per a dimarts dia 16 de setembre, i es farà conjuntament amb la de Girona.
L’objectiu principal del simulacre és avaluar el funcionament del sistema i comprovar-ne la seva eficàcia, a banda de fer difusió del mateix entre la població.
La prova es portarà a terme el dimarts dia 16 de setembre a les 10 hores del matí i el missatge es rebrà en un interval de quinze minuts, aproximadament. El missatge, però, es rebrà un sol cop al mateix telèfon. Una vegada enviada l’alerta de prova, s’habilitarà una enquesta amb un qüestionari breu per verificar la rebuda de l’ES-ALERT i altres qüestions, per saber el coneixement que la població té de l‘eina.
Tots els telèfons mòbils, que estiguin a la zona corresponent, el dia indicat rebran un missatge al mòbil fort i estrident amb el següent missatge de text: “PROVA D’ALERTA DE PROTECCIÓ CIVIL DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA. En una emergència real rebries instruccions per protegir-te. ÉS UNA PROVA” i un enllaç a l’enquesta de valoració. El missatge s’enviarà en català, castellà i anglès. L’alerta s’aturarà quan s’accepti el missatge. També es rebrà l’alerta encara que s’estigui de pas per la zona on es farà la prova, ja sigui circulant per carretera o ferrocarril, sempre que s’hi passi en l’interval en que l’enviament estarà actiu.