On menjar i dormir

Sant Julià de Vilatorta, destí del bon gust


El poble de Sant Julià de Vilatorta respira d’un entorn natural privilegiat al bell mig de la verdor ufana dels boscos de les Guilleries. Beu de les aigües regalades i generoses de les seves fonts i s’engalana amb bells edificis d’arquitectura modernista que li atorguen el segell senyorial de les antigues i sumptuoses viles d’estiueig. 

Antigament conegut també com a poble terrissaire, vetlla fidel per la custòdia de les seves tradicions més que centenàries i les difon als quatre vents amb els cants de goig i festius de les Caramelles del Roser. 

Sant Julià de Vilatorta mostra als seus visitants un gran ventall d’opcions i propostes i es deleix per complaure la seva estada amb nosaltres amb una experiència variada i satisfactòria que els animi a repetir-la una vegada i una altra. 

Ofereix també, allotjar-se còmodament en qualsevol dels seus hotels, hostals i cases rurals, compromesos amb el turisme sostenible, responsable amb l’entorn, que posen en valor el territori, el paisatge, la conservació del medi ambient i la gastronomia típica i tradicional que busca realçar els recursos propis de la zona. El seu tracte amable, sobretot familiar, i la plàcida tranquil·litat que exhalen els seus voltants contribuiran gratament al gaudi d’un repòs merescut o d’unes desitjades vacances. 

Els nostres restauradors aposten fermament per potenciar i recuperar els productes autòctons de quilòmetre zero que redescobreixin el nostre bagatge i cultura gastronòmica. Tenim destacats cuiners que la dinamitzen i promocionen amb la innovació i la creació de nous plats, sense renunciar a les arrels, a la base de la nostra cuina catalana molt rica en qualitat i en varietat i saludablement mediterrània. És per això que ens hem convertit en un referent gastronòmic a la comarca d’Osona. 

Consulta l'apartat allotjaments i restauració

Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta. Plaça de l'U d'Octubre, 1- 08504 Sant Julià de Vilatorta. Te: 93 812 21 79-www.vilatorta.cat – sjv.visita@vilatorta.cat

Com a allotjaments destacats podeu trobar:

Ca la Manyana conserva tot el caliu i l’encant de les antigues fondes de pobles catalans.

Mas Albereda és un d’aquells espais on deixar volar la imaginació i desconnectar de la rutina és fàcil.

Torre Martí. La família Morral ha transformat aquesta mansió d'estil riviera francesa en un íntim i acollidor hotel. La pau de la biblioteca, un menjador modernista, la decoració singular de les habitacions i la cuidada selecció gastronòmica desperten els sentits del viatger.

Agenda
  • Trobada club de lectura Guilleries

    12-05-2026

    Tertúlia literiaria al voltant del llibre Una carta molt llarga de Mariama Bâ.

    Després de la mort del seu marit, una dona de mitjana edat de classe acomodada de Dakar, escriu una llarga carta a la seva millor amiga durant la imposada reclusió que l'islam exigeix després d'una mort propera.

  • Els dimecres vine a caminar amb el grup "anar-hi anant"

    13-05-2026

    Els dimecres, a 2/4 de 9 del matí, vine a caminar amb el grup "anar-hi anant". Una iniciativa particular, coordinada per en Joan Morera i en Ramon Cunill, fan caminades curtes per conèixer l'entorn del nostre poble.

  • 1r Fòrum Permanent de la Carta Europea de Turisme Sostenible

    14-05-2026

    El pròxim dijous 14 de maig, la sala de plens de l'Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta acollirà el 1r Fòrum Permanent de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) de l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona, de 17 a 19 h. En aquesta sessió es presentarà la proposta d’àmbit CETS i l’estratègia plantejada per al període 2027-2031.

    Les inscripcions per assistir es poden gestionar enviant un correu a en.guilleries.cets@diba.cat.

  • Xerrada per a famílies: Infants i rebequeries

    14-05-2026

    Les rebequeries formen part del creixement, però… com les podem acompanyar amb calma?

    Una sessió pensada per a famílies amb infants de 0 a 3 anys per entendre millor què hi ha darrere de les rebequeries i com acompanyar-les amb calma i eines pràctiques. La psicòloga del CDIAP Tris Tras oferirà recursos per parar, pensar i actuar davant d’aquestes situacions quotidianes.

    •  No requereix inscripció prèvia
    • Amb servei de canguratge

     

    📍 Sala de conferències del Pavelló

    🗓️ 14 de maig de 2026

    🕕 18.00 h

     

    Organitza: AFA Patuleia

  • 41a Caminada Popular de les Guilleries

    17-05-2026

    El diumege 17 de maig es farà la Caminada Popular de les Guilleries tindrà un recorregut de 13 quilòmetres i sortirà del Parc de les Set Fonts, entre les 7 i 2/4 de 9 del matí. L’arribada estarà oberta fins a les 2 del migdia.

  • Espectacle infantil: Dins el bosc

    21-05-2026

    Si entres al bosc en silenci, amb les orelles ben obertes i els ulls com un mussol podràs veure i sentir les històries dels animalets, grans i petitets.

    Adreçat als infants de 2-3 anys de les llars d'infants i escoles del poble.

  • Deixalleria mòbil

    22-05-2026

    Si tens restes d'oli de cuinar, bombetes, piles, aparells electrònics petits i altres residus que no saps on llançar, divendres 22 de maig, la deixalleria mòbil serà darrera el pavelló de 10 a 13 hores i de 16 a 19 hores. Recorda que no es poden abandonar residus quan la deixalleria està tancada. L'encarregat t'atendrà personalment. 

  • El bosc que imagino

    23-05-2026

    A través d’una passejada per l'entorn natural proper, es convida a observar i connectar amb el paisatge, especialment amb els arbres.

    A partir d’aquesta experiència, s’obrirà un espai creatiu on, a través de diverses propostes i llenguatges artístics, cada participant podrà imaginar, evocar o donar forma al seu bosc —sigui real, recordat o imaginat.

  • Taller: El bosc que imagino

    23-05-2026

    Després d'una passejada per l'entorn natural proper, s'obrirà un espai creatiu on, a través de diverses propostes i llenguatges artístics, cada participant podrà imaginar, evocar o donar forma al seu bosc -sigui real, recordat o imaginat.

    A càrrec d'Irene Cervera-Buisán formada en gestió cultural, dinamització comunitària i tècniques artístiques.

    Inscripció prèvia: b.st.juliav@diba.cat / 931 355 746

    Activitat emmarcada dins del programa Parcs i biblioteques... naturalment!, amb motiu del Dia Europeu dels Parcs (24 de maig).

  • Trobada club de lectura L’Arca de Noè

    28-05-2026

    Tertúlia literària al voltant del llibre Mercè i Joan d'Eva Comas-Arnal

    Eva Comas-Arnal ens explica la història d'amor de Mercè Rodoreda i Armand Obiols. La seva relació, profunda i empeltada d'amor a la literatura, va ser tan forta que els va allunyar de les seves pròpies famílies i de molts dels seus amics.

    Inscripció prèvia.

  • Cicle Gaudí: Sirat

    29-05-2026

    El divendres 29 de maig, el Cicle Gaudí torna a Sant Julià de Vilatorta amb Sirat, la nova i impactant proposta d’Oliver Laxe, un film inclassificable que combina road movie, drama familiar i western en una experiència sensorial única.

    Després del seu pas per festivals internacionals —incloent Cannes, on va obtenir el Premi del Jurat— i del seu èxit de taquilla a Espanya i França, Sirat s’ha consolidat com un dels títols més destacats de l’any, guardonat amb 8 Premis Gaudí, 6 Premis Goya, 5 Premis EFA i dues nominacions als Premis Òscar.

  • Taller 'Plantes, poemes i cultura popular'

    30-05-2026

    En aquest taller, ens aproparem a les plantes amb mirada curiosa, tot descobrint-les a través del que ens en diu la saviesa popular. Quins són els seus usos tradicionals? Com es feien i podem fer remeis a casa? Jacint Verdaguer recull bona part de les seves virtuts i propietat a través de la poesia. Us esperem per explorar la relació entre les plantes i la literatura en el jardí de Folgueroles dedicat al poeta.

    Informació:  938 122 157 - info@verdaguer.cat 

  • Connecta amb la natura: presència i sentit a l'Espai Natural

    31-05-2026

    Per celebrar el Dia Europeu dels Parcs i la Setmana de la Natura, proposem una experiència immersiva per reconnectar amb l’entorn natural i fomentar el benestar.

    L’activitat combina una caminada conscient per l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona amb pràctiques de presència plena, observació sensorial i reflexió creativa. Redescobrirem el bosc a través dels sentits, compartirem impressions i reflexionarem sobre la importància de la natura en la salut personal i col·lectiva.

    Pensada per a públic general, és una proposta accessible i ideal per a persones interessades en el benestar, el mindfulness i la biodiversitat. Una oportunitat per aturar-nos, respirar i tornar a sentir la natura amb profunditat.

  • Torna el Keràmik a Sant Julià: un dissabte per viure la ceràmica amb els cinc sentits

    06-06-2026

    Sant Julià de Vilatorta es prepara per acollir una nova edició de Keràmik, la gran festa dedicada al món de la terrissa i el fang. El proper dissabte 6 de juny, el parc del municipi es transformarà en un espai sensorial i participatiu on la ceràmica serà la protagonista absoluta, amb una programació que combina tradició, aprenentatge i cultura.

    La jornada comptarà amb una destacada presència institucional al migdia, amb la visita de la Sra. Èlia Tortolero, delegada del Govern a la Catalunya Central; el Sr. Sam Núñez i Amela, de la Diputació de Barcelona; i la Sra. Meritxell Budó, presidenta de l’ACM.

Notícies
  • PARLEM TOT PASSEJANT – Passejada pel Puig

    Continuem parlant tot passejant amb l’alcaldessa i membres de l’equip de govern, per escoltar de prop les inquietuds i propostes dels veïns i veïnes.

    Ahir, dilluns 11 de maig, la passejada va tenir lloc al barri del Puig. Al llarg del recorregut es van comentar diversos aspectes relacionats amb el manteniment i la convivència al barri, com la seguretat viària a la rotonda, la presència de males herbes en alguns punts i la necessitat de reparar alguns llums malmesos. També es va parlar de la preocupació dels veïns sobre les olors i el soroll provinents del polígon.

    Aquestes sortides permeten observar el barri sobre el terreny i recollir informació directa per continuar treballant per un municipi més endreçat, accessible i proper.

  • 12 Maig 2026

    Imatges de l'Aplec de Sant Ponç 2026

  • 08 Maig 2026

    L’alcaldessa Marta Cornellas va participar en el Consell d’alcaldes extraordinari celebrat al monestir de Sant Pere de Casserres

  • 08 Maig 2026 Dia Internacional contra l’LGBTI-fòbia

    Sant Julià de Vilatorta i Vilalleons referma el seu compromís en el Dia Internacional contra l’LGBTI-fòbia

  • 08 Maig 2026 Horts de la cooperativa Conreu Sereny a Sant Jeroni de la Murtra (Badalona, Parc de la Serralada de Marina)

    La Diputació de Barcelona obre la convocatòria de subvencions 2027 a particulars per fomentar activitats i millores en l'àmbit de la Xarxa de Parcs Naturals

  • 07 Maig 2026 Torna el Keràmik a Sant Julià:

    Torna el Keràmik a Sant Julià: un dissabte per viure la ceràmica amb els cinc sentits

  • 07 Maig 2026

    PARLEM TOT PASSEJANT – Passejada pel Perer

  • 07 Maig 2026

    Campanya de Civisme i Sensibilització Sobre la Tinença de Gossos

  • 07 Maig 2026

    41a Caminada Popular de les Guilleries

  • 07 Maig 2026

    Camp Tortí 2026 — Encara hi ets a temps!

  • 07 Maig 2026

    Set Fonts Energia informa presencialment a totes les persones interessades en l’energia solar del poble

  • 07 Maig 2026

    Vilatorta Bàsquet obre les inscripcions del Campus d’Estiu 2026

  • 07 Maig 2026

    1r Fòrum Permanent de la Carta Europea de Turisme Sostenible

Visita'ns
  • Sant Julià. Casa de Colònies

    Sant Julià Casa de Colònies

  • Can Cuca

    Bar "Can Cuka"

  • Bar Núria

    Bar Núria

  • Bar-Restaurant La Nau

    Bar-Restaurant La Nau

  • Casal d'avis Bar-Restaurant Font Noguera

    Casal d'avis Bar-Restaurant Font Noguera

  • El Bosc del Quer

    El Bosc del Quer- Allotjament rural

  • El Mas de Vilalleons

    El Mas - Allotjament rural

  • Ca la Manyana

    Hostal - Restaurant Ca la Manyana

  • Mas Albereda

    Hotel Mas Albereda

  • Hotel Torre Martí

    Hotel Torre Martí

  • Kairós burgers

    Kairos burgers

  • Les Branques

    Les Branques

  • Llar compartida el Tupí

    Llar compartida el Tupí

  • Pavelló Esportiu Municipal SJV Bar-Restaurant

    Pavelló Esportiu Municipal SJV Bar-Restaurant

  • Restaurant Cal Teixidor

    Restaurant Cal Teixidor

  • Logotip del restaurant Els Lleons

    Restaurant Els Lleons

  • Restaurant Igneum

    Restaurant Igneum

  • Bar-Restaurant Les Set Fonts

    Restaurant Set Fonts

  • Restaurant Puig-l'agulla

    Restaurant de Puig-l'Agulla