On menjar i dormir
Sant Julià de Vilatorta, destí del bon gust
El poble de Sant Julià de Vilatorta respira d’un entorn natural privilegiat al bell mig de la verdor ufana dels boscos de les Guilleries. Beu de les aigües regalades i generoses de les seves fonts i s’engalana amb bells edificis d’arquitectura modernista que li atorguen el segell senyorial de les antigues i sumptuoses viles d’estiueig.
Antigament conegut també com a poble terrissaire, vetlla fidel per la custòdia de les seves tradicions més que centenàries i les difon als quatre vents amb els cants de goig i festius de les Caramelles del Roser.
Sant Julià de Vilatorta mostra als seus visitants un gran ventall d’opcions i propostes i es deleix per complaure la seva estada amb nosaltres amb una experiència variada i satisfactòria que els animi a repetir-la una vegada i una altra.
Ofereix també, allotjar-se còmodament en qualsevol dels seus hotels, hostals i cases rurals, compromesos amb el turisme sostenible, responsable amb l’entorn, que posen en valor el territori, el paisatge, la conservació del medi ambient i la gastronomia típica i tradicional que busca realçar els recursos propis de la zona. El seu tracte amable, sobretot familiar, i la plàcida tranquil·litat que exhalen els seus voltants contribuiran gratament al gaudi d’un repòs merescut o d’unes desitjades vacances.
Els nostres restauradors aposten fermament per potenciar i recuperar els productes autòctons de quilòmetre zero que redescobreixin el nostre bagatge i cultura gastronòmica. Tenim destacats cuiners que la dinamitzen i promocionen amb la innovació i la creació de nous plats, sense renunciar a les arrels, a la base de la nostra cuina catalana molt rica en qualitat i en varietat i saludablement mediterrània. És per això que ens hem convertit en un referent gastronòmic a la comarca d’Osona.
Consulta l'apartat allotjaments i restauració
Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta. Plaça de l'U d'Octubre, 1- 08504 Sant Julià de Vilatorta. Te: 93 812 21 79-www.vilatorta.cat – sjv.visita@vilatorta.cat
Com a allotjaments destacats podeu trobar:
Ca la Manyana conserva tot el caliu i l’encant de les antigues fondes de pobles catalans.
Mas Albereda és un d’aquells espais on deixar volar la imaginació i desconnectar de la rutina és fàcil.
Torre Martí. La família Morral ha transformat aquesta mansió d'estil riviera francesa en un íntim i acollidor hotel. La pau de la biblioteca, un menjador modernista, la decoració singular de les habitacions i la cuidada selecció gastronòmica desperten els sentits del viatger.
Deixalleria mòbil
22-05-2026Si tens restes d'oli de cuinar, bombetes, piles, aparells electrònics petits i altres residus que no saps on llançar, divendres 22 de maig, la deixalleria mòbil serà darrera el pavelló de 10 a 13 hores i de 16 a 19 hores. Recorda que no es poden abandonar residus quan la deixalleria està tancada. L'encarregat t'atendrà personalment.
El bosc que imagino
23-05-2026A través d’una passejada per l'entorn natural proper, es convida a observar i connectar amb el paisatge, especialment amb els arbres.
A partir d’aquesta experiència, s’obrirà un espai creatiu on, a través de diverses propostes i llenguatges artístics, cada participant podrà imaginar, evocar o donar forma al seu bosc —sigui real, recordat o imaginat.
Taller: El bosc que imagino
23-05-2026Després d'una passejada per l'entorn natural proper, s'obrirà un espai creatiu on, a través de diverses propostes i llenguatges artístics, cada participant podrà imaginar, evocar o donar forma al seu bosc -sigui real, recordat o imaginat.
A càrrec d'Irene Cervera-Buisán formada en gestió cultural, dinamització comunitària i tècniques artístiques.
Inscripció prèvia: b.st.juliav@diba.cat / 931 355 746
Activitat emmarcada dins del programa Parcs i biblioteques... naturalment!, amb motiu del Dia Europeu dels Parcs (24 de maig).
Festa del Soci 2026 del Casal d’Avis Font Noguera
25-05-2026El diumenge 24 de maig tindrà lloc la tradicional Festa del Soci del Casal d’Avis Font Noguera. La celebració començarà a les 14 h amb un dinar de germanor, amb un menú complet que inclou aperitiu, primers i segons plats a escollir, postres, pa, vi, cava, aigua, cafè i gotes.
Després del dinar es farà el lliurament de plaques i diplomes, i la festa clourà amb un sorteig de regals entre tots els assistents.
Els dimecres vine a caminar amb el grup "anar-hi anant"
27-05-2026Els dimecres, a 2/4 de 9 del matí, vine a caminar amb el grup "anar-hi anant". Una iniciativa particular, coordinada per en Joan Morera i en Ramon Cunill, fan caminades curtes per conèixer l'entorn del nostre poble.
Trobada club de lectura L’Arca de Noè
28-05-2026Tertúlia literària al voltant del llibre Mercè i Joan d'Eva Comas-Arnal
Eva Comas-Arnal ens explica la història d'amor de Mercè Rodoreda i Armand Obiols. La seva relació, profunda i empeltada d'amor a la literatura, va ser tan forta que els va allunyar de les seves pròpies famílies i de molts dels seus amics.
Inscripció prèvia.
El Festival Paraula 2026 omplirà Sant Julià de Vilatorta de literatura, música i creació
29-05-2026Del 29 al 31 de maig, Sant Julià de Vilatorta tornarà a acollir el Festival Paraula, una proposta cultural que reivindica la força de la paraula en totes les seves formes: dita, escrita, cantada, interpretada o compartida. El festival, que creix any rere any, aposta per formats íntims, espais singulars i una programació que combina literatura, música, poesia, cinema i activitats familiars.
L’edició d’enguany manté l’essència del projecte: apropar la cultura al poble, donar veu a creadors d’aquí i d’arreu, i oferir espectacles accessibles, amb entrada gratuïta i taquilla inversa en la majoria d’activitats.
Cicle Gaudí: Sirat
29-05-2026El divendres 29 de maig, el Cicle Gaudí torna a Sant Julià de Vilatorta amb Sirat, la nova i impactant proposta d’Oliver Laxe, un film inclassificable que combina road movie, drama familiar i western en una experiència sensorial única.
Després del seu pas per festivals internacionals —incloent Cannes, on va obtenir el Premi del Jurat— i del seu èxit de taquilla a Espanya i França, Sirat s’ha consolidat com un dels títols més destacats de l’any, guardonat amb 8 Premis Gaudí, 6 Premis Goya, 5 Premis EFA i dues nominacions als Premis Òscar.
Taller 'Plantes, poemes i cultura popular'
30-05-2026En aquest taller, ens aproparem a les plantes amb mirada curiosa, tot descobrint-les a través del que ens en diu la saviesa popular. Quins són els seus usos tradicionals? Com es feien i podem fer remeis a casa? Jacint Verdaguer recull bona part de les seves virtuts i propietat a través de la poesia. Us esperem per explorar la relació entre les plantes i la literatura en el jardí de Folgueroles dedicat al poeta.
Informació: 938 122 157 - info@verdaguer.cat
Connecta amb la natura: presència i sentit a l'Espai Natural
31-05-2026Per celebrar el Dia Europeu dels Parcs i la Setmana de la Natura, proposem una experiència immersiva per reconnectar amb l’entorn natural i fomentar el benestar.
L’activitat combina una caminada conscient per l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona amb pràctiques de presència plena, observació sensorial i reflexió creativa. Redescobrirem el bosc a través dels sentits, compartirem impressions i reflexionarem sobre la importància de la natura en la salut personal i col·lectiva.Pensada per a públic general, és una proposta accessible i ideal per a persones interessades en el benestar, el mindfulness i la biodiversitat. Una oportunitat per aturar-nos, respirar i tornar a sentir la natura amb profunditat.
Torna el Keràmik a Sant Julià: un dissabte per viure la ceràmica amb els cinc sentits
06-06-2026Sant Julià de Vilatorta es prepara per acollir una nova edició de Keràmik, la gran festa dedicada al món de la terrissa i el fang. El proper dissabte 6 de juny, el parc del municipi es transformarà en un espai sensorial i participatiu on la ceràmica serà la protagonista absoluta, amb una programació que combina tradició, aprenentatge i cultura. La jornada comptarà amb una destacada presència institucional al migdia, amb la visita de la Sra. Èlia Tortolero, delegada del Govern a la Catalunya Central; el Sr. Sam Núñez i Amela, diputat adjunt a l’Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública de la Diputació de Barcelona; representants del CCAM i alcaldes veïns.
Arriba la Vilatorta Roller Disco Party
17-07-2026La Festa Major es posa en mode retro i omplirem el pavelló de llums, música i patins.
Prepara’t per una nit de diversió sobre rodes!
I per poder-la fer encara més gran… necessitem patins!
Si en tens a casa i no els fas servir, o ens els pots deixar durant els dies de festa, ens donaràs un cop de mà enorme.
Els retornarem un cop acabi la pista americana, tal com els has portat.
📍 On portar-los? Pavelló de Sant Julià de Vilatorta
🗓️ A partir de dilluns 18 de maig
⏰ Dilluns, dimecres i divendres, de 18 a 20 h Demaneu pel conserge o membres de la junta.
Entre tots, farem una Roller Disco Party espectacular!
-
Ruta dels Molins
-
els peculiars gegants de Sant Julià de Vilatorta
-
Puig-l’agulla i Abu Simbel, el fenomen de la llum solar
-
La font del Peix
-
La font del Lleopart
-
Vilalleons.
-
Terrissers i ocellaires, dues figures que ja formen part de la història de Sant Julià de Vilatorta
-
Font d'en Titus
-
Can Pallàs
-
Santa Maria de Vilalleons
-
Carrer Montseny
-
Carrer Sant Roc
-
Av. Puig i Cunyer
-
Carrer dels terrissers
-
Carrer del Doctor Sanmartí
-
Cartell del carrer dels Comtes de Cabrera
-
Carrer de la Mercè
-
Camp Tortí 2026 — Encara hi ets a temps!
Vols un estiu diferent?
Activitats, amics, bon rotllo i zero avorriment?
El Camp Tortí t’espera del 29 de juny al 10 de juliol, de 9 a 14 h!
🔥 Inscripcions ampliades fins al 26 de maig!
Si encara no t’has apuntat… no ho deixis passar!
MOU-TE i reserva la teva plaça!
-
21 Maig 2026
Festa del Soci 2026 del Casal d’Avis Font Noguera
-
21 Maig 2026
Obertes les preinscripcions de l’Aula de Música de Sant Julià de Vilatorta per al curs 2026–2027
-
21 Maig 2026
Set Fonts Energia explica als alumnes de l’Escola Bellpuig els beneficis de l’energia solar
-
21 Maig 2026
Dilluns de Pasqua l'Ajuntament romandrà tancat
-
20 Maig 2026
Nou telèfon de contacte dels vigilants municipals
-
20 Maig 2026
Naturalització de la riera de Sant Martí
-
20 Maig 2026
Sessió informativa sobre l’Habitatge
-
20 Maig 2026
Setmana Sense Fum
-
19 Maig 2026
El primer Fòrum Permanent de la CETS de l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona aprova l’àmbit i l'estratègia 2027-2031
-
19 Maig 2026
Més de 530 participants consoliden l'èxit de la 41a Caminada Popular de les Guilleries
-
19 Maig 2026
Sant Julià de Vilatorta participa en el Sopar Benèfic “Il·lusions a Taula” del Rotary Vic-Osona
-
19 Maig 2026
Aquest any en fas 50? Celebrem-ho amb dinar i ‘tardeo’!
- Sol·licitud de subministrament d'aigua potable
- Canvi de nom del titular del comptador d'aigua
- Sol·licitud de consulta de documents de l'Arxiu de Sant Julià de Vilatorta
- Certificat de qualificació urbanística
- Instància genèrica
- Sol·licitud d'accés a la informació pública
- Queixes, suggeriments i propostes
- Sol·licitud de llicència d'obres
- Fer proposta en un procés participatiu
- Cita amb un càrrec electe o un tècnic municipal
- Certificat de convivència històric
- Volant d'empadronament actual
- Certificat d'empadronament històric
- Pròrroga de llicència d'obres
- Devolució de fiança per obres
- Certificats urbanístics
- LLicència de gual
- Volant de convivència actual
- Ús d'equipaments municipals per a activitats culturals, esportives o de lleure.
- Modificació de dades al Padró Municipal d'Habitants
- Recollida d'andròmines i trastos vells
-
Sant Julià Casa de Colònies
-
Bar "Can Cuka"
-
Bar Núria
-
Bar-Restaurant La Nau
-
Casal d'avis Bar-Restaurant Font Noguera
-
El Bosc del Quer- Allotjament rural
-
El Mas - Allotjament rural
-
Hostal - Restaurant Ca la Manyana
-
Hotel Mas Albereda
-
Hotel Torre Martí
-
Kairos burgers
-
Les Branques
-
Llar compartida el Tupí
-
Pavelló Esportiu Municipal SJV Bar-Restaurant
-
Restaurant Cal Teixidor
-
Restaurant Els Lleons
-
Restaurant Igneum
-
Restaurant Set Fonts
-
Restaurant de Puig-l'Agulla
-
AFA de l'Escola Pública Bellpuig
-
AFA de la Llar d'infants municipal Patuleia
-
AFA del Col·legi el Roser
-
Agrupació sardanista
-
Associació Meteovilatorta
-
Associació de Comerciants de Vilatorta i Vilalleons
-
Associació de bàsquet Sant Julià
-
Associació de veïns de Vilalleons
-
Associació gegantera de Vilatorta i Vilalleons
-
Caramelles del Roser
-
Casal d'avis "Font Noguera"
-
Club Esportiu Vilatorta
-
Club Tennis Sant Julià
-
Club ciclista Calma
-
Club de futbol Sant Julià
-
Club patinatge artístic Sant Julià de Vilatorta
-
Codeclub Vilatorta
-
Consell de Joventut Tupinots
-
Cooperativa energètica 'Set Fonts Energia'
-
Coral Cants i Rialles
-
Grup de puntaires de Sant Julià de Vilatorta
-
Les Romegueres
-
Parròquies de Sant Julià de Vilatorta i de Santa Maria de Vilalleons
-
Societat de caçadors
-
Societat ocellaire
-
Vilatorta Teatre