L'alpinista vilatortí Ferran Latorre va rebre l'homenatge de la Universitat de Vic durant la inauguració de la 20a edició de la Universitat d'Estiu
L’acte, que es va celebrar el passat dimecres 10 de juny, fou presidit pel tinent d’alcalde i regidor de Cultura i Ciutadania, Joan López i comptà amb la presència del Rector de la Universitat, Jordi Montaña i del Vicerector de Relacions Internacionals i Formació Contínua, Joan Masnou.
Com és habitual en aquest acte, la Universitat d’Estiu ret homenatge a una persona o institució de l’àmbit territorial més proper, que hagi destacat per la seva aportació a la societat. Enguany el reconeixement ha recaigut en la figura de Ferran Latorre, per ser un dels millors alpinistes mundials i per la seva vessant periodística com a càmera i fotògraf que l’ha portat a desenvolupar una important tasca divulgadora de l’alpinisme i l’aventura. Eduard Comerma, professor de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, durant l’encomi a l’homenatjat va qualificar Ferran Latorre de “jugador de la Champions de l’alpinisme mundial”, del qual va afegir que “és un romàntic de l’excursionisme que entén la vida des del respecte a la natura i als altres”. Per la seva banda Ferran Latorre, parafressejant l’alpinista Lionel Terray, es va definir com a “un conqueridor de l’inútil” i va manifestar el seu agraïment per aquest reconeixement tot fent un paral·lelisme entre la ciència i alpinisme, ja que totes dues disciplines “tenen curiositat per entendre el món”. Joan Masnou va ressaltar la trajectòria d’aquest vint anys de la Universitat d’Estiu i va agrair la confiança mostrada pels més de 20.000 alumnes que hi han passat i pels molts professors i professionals de les entitats col·laboradores que hi han participat. També va reivindicar la raó de ser de les Universitats d’Estiu, “sempre i quant evolucionin cap a un nou públic i s’adaptin a les noves necessitats”. Jordi Montaña es va referir a la territorialitat de la Unviersitat d’Estiu com a “fet aglutinador que comporta sinergies positives i fan que puguem oferir serveis universitaris i culturals de primera magnitud als nostres radis territorials d’influència”. En el parlament de cloenda, el regidor Joan López s’acomiadava tot emplaçant els nous polítics de l’Ajuntament de Vic a mantenir el pes específic de la UVic-UCC a la ciutat. El programa de la Universitat d’Estiu d’aquest any compta amb trenta-set activitats formatives i quinze activitats culturals que es realitzaran a setze localitats diferents.