Xerrada de primers auxilis en l'infància

Divendres, 13 de març de 2026

Aquesta setmana hem celebrat una xerrada de primers auxilis en la infància, organitzada per l’AFA Patuleia i conduïda per la pediatra Ariadna Rufach i la infermera Vinyet Morera. La sessió va servir per oferir eines bàsiques perquè les famílies puguin actuar amb calma i seguretat davant situacions d’emergència amb infants.

Al llarg de la xerrada es van tractar temes molt habituals en el dia a dia: tos i mocs, vòmits i diarrea, febre, dermatitis, ferides, cremades, convulsions febrils, traumatismes al cap i ennuegaments. Les professionals van explicar de manera clara quan cal anar al centre mèdic i quan es pot gestionar des de casa, així com les pautes per fer-ho correctament.

També van oferir recomanacions per saber com controlar l’evolució dels símptomes, quins senyals d’alerta cal tenir en compte i en quins casos és imprescindible buscar atenció sanitària.

Va ser una sessió molt pràctica i ben valorada per les famílies assistents, que van poder resoldre dubtes i guanyar confiança a l’hora d’afrontar petites emergències del dia a dia.

Darrera actualització: 13.03.2026 | 09:57