Hemeroteca
La Copa Osona 2026 arriba a Sant Julià en plena efervescència competitiva
08/03/2026La 27a Copa Osona de Trial farà parada a Sant Julià de Vilatorta el pròxim 8 de març de 2026, convertint el municipi en l’epicentre del trial formatiu i de promoció esportiva. La prova arriba després d’un inici de temporada intens, amb les cites de Taradell i Olost, on els joves talents del trial català han demostrat un nivell altíssim.
8M: Dones en Marxa! Caminada popular i activitats per celebrar el Dia Internacional de les Dones
08/03/2026Sant Julià de Vilatorta celebra el Dia Internacional de les Dones amb una jornada que començarà amb una gran caminada popular sota el lema Dones en Marxa!.
La sortida serà el diumenge 8 de març, a les 10 del matí, des de la Zona Esportiva, i està oberta a tothom que vulgui sumar-se a una activitat saludable, participativa i reivindicativa.
Les inscripcions es poden fer a l’Ajuntament.
Avís d'interrupció del subministrament elèctric
08/03/2026Us informem que el diumenge 8 de març, de les 15:00 a les 17:00 hores, es preveu un tall de subministrament elèctric per treballs de manteniment.
Subvencions Bo Lloguer Jove 2026
09/03/2026El dilluns 9 de març s'obre la convocatòria del Bo Lloguer Jove estatal. Es tracta d'una ajuda de 250 euros mensuals durant dos anys per a persones de fins a 35 anys, inclosos. Les sol·licituds es podran presentar fins divendres 13 de març a les 14.00. Per accedir al tràmit cliqueu aquí
Sant Julià de Vilatorta celebra un 8M ple d’activitats, participació i reconeixement a les dones del municipi
09/03/2026Sant Julià de Vilatorta ha viscut aquest diumenge una celebració del Dia Internacional de les Dones (8M) plena d’activitat, participació i reivindicació. La jornada ha començat amb la tradicional caminada “Dones en marxa!”, que malgrat la pluja, ha reunit 190 participants, demostrant la força i el compromís de les dones i famílies del municipi.
La Copa Osona de Trial 2026 viu a Sant Julià una tercera prova marcada per la pluja
09/03/2026Sant Julià de Vilatorta ha estat aquest diumenge 8 de març l’escenari de la tercera prova de la Copa Osona de Trial 2026, una jornada que ha coincidit amb el Dia Internacional de la Dona i que ha reunit els esportistes més joves del certamen. La competició s’ha dut a terme a la zona de Sant Roc, un entorn que ha permès gaudir del trial tot i la pluja intermitent que ha anat complicant les zones al llarg del matí.
Trobada club de lectura Guilleries
10/03/2026Tertúlia literària al voltant del llibre Cançó de la plana.
Les vides dels personatges s'entrellacen en la cadència lenta d'una comunitat rural que es debat entre la modernitat i els valors tradicionals. Amb una prosa senzilla i plena de detalls, Kent Haruf ens mostra un paisatge humà commovedor on l'amor i l'esperança esdevenen el motor de tota vida humana.
Inscripció prèvia.
Taller de corrandes 14 de març
11/03/2026El proper dia 14 de març, de 10.30 a 13.30, tindrà lloc al Saló Catalunya el primer taller de corrandes de Sant Julià de Vilatorta. L’entrada és gratuïta i no és necessari inscriure-s’hi. El taller és coorganitzat pel les Caramelles del Roser, la Coral Cants i Rialles, el col·lectiu Les Romegueres i l’Aula de Música Sant Riera de l’Escola de Música de Vic, i l’impartiran membres de l’entitat Cor de Carxofa.
Xerrada de Primers Auxilis en la Infància!
11/03/2026L’AFA de la Patuleia organitza una sessió imprescindible per aprendre eines bàsiques per actuar amb calma i seguretat davant situacions d’emergència amb infants.
📅 11 de març
🕡 18.30 h
📍 Biblioteca Anton Carrera
A càrrec de l’Ariadna Rufach (pediatra) i la Vinyet Morera (infermera).L’Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta retira l’antic skate park del carrer de Sant Ponç per motius de seguretat
12/03/2026L’Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta ha dut a terme la retirada de l’antic skate park situat al carrer de Sant Ponç, una instal·lació que des de feia anys presentava un estat de deteriorament important i que ja no complia amb la normativa vigent de seguretat.
L'Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta, nou associat al CSC
13/03/2026L'Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta s’ha associat amb el Consorci de Salut i Social de Catalunya (CSC). Des de l’Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta celebrem aquesta nova associació i desitgem que sigui l'inici d'una profitosa relació, que ens permeti treballar conjuntament per millorar la salut i el benestar dels vilatortins i vilatortines.
L’Espai Natural de les Guilleries-Savassona avança en la candidatura a la Carta Europea de Turisme Sostenible amb el primer Grup de Treball
13/03/2026L’Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta participa en el grup de treball del procés de candidatura a la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) a l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona, impulsat per la Diputació de Barcelona a través de la Gerència de Serveis d’Espais Naturals. El proper pas serà aprovar l’àmbit i les línies estratègiques de la candidatura, que es farà al primer Fòrum Permanent, previst el 14 de maig a Sant Julià de Vilatorta.
Xerrada de primers auxilis en la infància
13/03/2026Aquesta setmana hem celebrat una xerrada de primers auxilis en la infància, organitzada per l’AFA Patuleia i conduïda per la pediatra Ariadna Rufach i la infermera Vinyet Morera. La sessió va servir per oferir eines bàsiques perquè les famílies puguin actuar amb calma i seguretat davant situacions d’emergència amb infants.
Canvi de circulació al carrer Energia
13/03/2026Hem fet un canvi en la circulació del carrer Energia, al polígon industrial de la Quintana. Aquest tram, que fins ara era de dos sentits, passa a ser d’un sol sentit de baixada.
El canvi s’aplica entre el carrer de la Indústria i el carrer del Comerç, i té l’objectiu de facilitar el pas dels vehicles i millorar la seguretat de la zona.
Conta-contes + activitat: El Bosc en Joc
13/03/2026Després del conta-contes "El Rei del Bosc" els infants crearan un bosc en miniatura amb branques i fulles. Però això no acaba aquí! Jugaran amb la llum i les ombres per fer créixer el bosc a la paret i veure'l d'una manera totalment nova.
Partits de bàsquet del cap de setmana
14/03/2026Consulteu els partits de bàsquet del cap de setmana del Club Esportiu Vilatorta.
Partits de futbol d'aquest cap de setmana
14/03/2026Gaudeix dels partits del cap de setmana del CF Sant Julià.
Taller de corrandes 14 de març
14/03/2026El proper dia 14 de març, de 10.30 a 13.30, tindrà lloc al Saló Catalunya el primer taller de corrandes de Sant Julià de Vilatorta. L’entrada és gratuïta i no és necessari inscriure-s’hi. El taller és coorganitzat pel les Caramelles del Roser, la Coral Cants i Rialles, el col·lectiu Les Romegueres i l’Aula de Música Sant Riera de l’Escola de Música de Vic, i l’impartiran membres de l’entitat Cor de Carxofa.
L’Ajuntament s’adhereix a la campanya del Dia Mundial dels Drets del Consumidor per promoure l’ús del català en el comerç i els serveis
15/03/2026Amb motiu del Dia Mundial dels Drets del Consumidor, l’Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta s’adhereix a la campanya impulsada per la Diputació de Barcelona per promoure l’ús del català en els establiments, empreses i serveis del municipi.
La iniciativa posa el focus en la importància de garantir els drets lingüístics de les persones consumidores i en el paper del català com a llengua de proximitat, cohesió i bon servei.
Campanya de donació de sang i plasma a Sant Julià de Vilatorta i Vilalleons
16/03/2026Sant Julià de Vilatorta, acull una nova campanya de donació de sang. Dilluns 16 de març, al Saló Catalunya, de 16:30 a 21:00 h.
Per venir a donar sang, cal reservar hora a través del web http://donarsang.gencat.cat.
Gran participació a l’exposició “Controles?” durant la seva estada al municipi
17/03/2026L’exposició “Controles?”, dedicada a la prevenció d’addiccions i a la reflexió sobre l’ús de pantalles, hàbits de risc i consum de substàncies, ha tancat la seva estada al municipi amb una molt bona acollida per part de la ciutadania i de diversos col·lectius educatius i professionals.
Recollida de sang amb bona participació al municipi
17/03/2026Ahir Sant Julià de Vilatorta va acollir una nova jornada de donació de sang organitzada pel Banc de Sang i Teixits.
Diverses persones del municipi i de l’entorn s’hi van apropar per fer la seva donació i contribuir a mantenir les reserves que permeten atendre centenars de pacients.
Agraïm la solidaritat de totes les persones que hi van participar i anima a continuar donant suport a aquestes campanyes que són essencials per salvar vides.
Club de lectura Llegir el teatre
17/03/2026Tertúlia literiaria al voltant del llibre Una festa a Roma de Marc Artigau i Queralt
Una comèdia commovedora sobre l'amor i el desig a l'anomenada "tercera edat", quan la memòria es desfà com un castell de sorra. I també sobre els que cuiden, tan bé com saben, aquells qui estimen.
Inscripció prèvia
Set Fonts Energia informarà presencialment a totes les persones interessades en l’energia solar del poble
19/03/2026Tant si teniu plaques solars a casa vostra, com si esteu pensant en posar-ne o si no voleu o no podeu fer-ho però voldrieu gaudir dels seus beneficis, el Consell Rector de la cooperativa energètica Set Fonts Energia us rebrà personalment a Ca l’Anglada per aclarir-vos dubtes o ampliar informacions sobre l’estat de l’energia solar al nostre poble. Les visites seran a hores concertades que cal sol·licitar prèviament al correu electrònic setfontsenergia@gmail.com
Partits de futbol d'aquest cap de setmana
21/03/2026Gaudeix dels partits del cap de setmana del CF Sant Julià.