Hemeroteca
Programació d'hivern de l'Espai Activa't
15/01/2026Consulteu les activitats d'hivern de l’Espai Activa’t.
Les activitats són gratuïtes, algunes requereixen inscripció prèvia a les oficines de l'Ajuntament i es fan al Casal Font Noguera, excepte si s'indica el contrari.
Descarregueu-vos la programació en el document adjunt.
Presentació del llibre Pallàs & Gamandé: Constructors Avantguardistes del Segle XX
13/02/2026El dimarts dia 24 de febrer, a les 7 de la tarda, a la Sala Francesc Orenes de la Biblioteca Anton Carrera es farà la presentació del llibre Pallàs & Gamandé: Constructors Avantguardistes del Segle XX.
Obsequis de la Sant Silvestre vilatortina
15/01/2026Degut a la nombrosa afluència a la Sant Silvestre Vilatortina, alguns dels participants es van quedar sense obsequi. Les persones que no tenen obsequi el poden passar a recollir, a les oficines de l'Ajuntament, a partir del divendres 16 de gener.
La Diputació de Barcelona porta l’exposició “Controles?” a Sant Julià de Vilatorta
22/01/2026L’exposició interactiva de la Diputació de Barcelona "Controles?", una mostra que informa i vol prevenir sobre el consum de drogues i l’ús problemàtic de les pantalles, visitarà sant Julià de Vilatorta del 27 de febrer al 10 de març. Si sou un grup interessat en fer la visita, contacteu amb les oficines de l'Ajuntament.
Tancament temporal de l’Àrea d’autocaravanes
16/01/2026Us informem que l’Àrea d’autocaravanes de Sant Julià de Vilatorta romandrà tancada del 19 al 23 de gener a causa de les obres que es realitzen al Parc de les Set Fonts.
Disculpeu les molèsties. Gràcies per la vostra comprensió.
Bo Social Elèctric i Bo Social Tèrmic 2026
19/01/2026El Bo Social és una ajuda destinada a reduir la despesa energètica de les llars en situació de vulnerabilitat. El Govern ha anunciat la pròrroga de les condicions extraordinàries del Bo Social, mitjançant el Reial decret llei 16/2025, de manera que les persones beneficiàries a 31 de desembre de 2025 mantindran el dret al bo durant tot l’any 2026.
Torna el Cicle Gaudí al Saló Catalunya
20/01/2026El divendres 30 de gener, el Cicle Gaudí arriba a Sant Julià de Vilatorta amb Una Quinta Portuguesa, la nova pel·lícula d’Avelina Prat després del seu celebrat debut amb Vasil. El film, aclamadíssim per la crítica i amb més de 105.000 espectadors, s’ha convertit en una de les revelacions del 2025 i és candidata als Premis Gaudí en la categoria de Millor pel·lícula en llengua no catalana. Atenció: Ara l’entrada gratuïta es realitzarà al mateix saló, presentant un tiquet de compra d’un comerç del poble.
Xerrada sobre plaques solars de Set Fonts Energia
22/01/2026La Cooperativa Set Fonts Energia farà una xerrada per informar a tot el poble de la situació actual de l’energia fotovoltaica d’autoconsum, tant la procedent d’instal·lacions municipals (teulada dels vestidors de futbol, equipament de la Font d’en Titus i altres futures) com de particulars que vulguin conèixer els beneficis d’instal·lar a casa seva plaques solars.
Assemblea constituent de l’Associació “Tots per la Residència i les Persones Grans”
22/01/2026El proper dijous 19 de febrer, tindrà lloc l’assemblea constituent de la nova associació Tots per la Residència i les Persones Grans, una iniciativa impulsada per veïns i veïnes del municipi amb la voluntat d’acompanyar i donar suport al projecte de la futura residència de Sant Julià de Vilatorta i Vilalleons. Tots els interessats/des a formar-ne part, s’adjunta document amb tota la informació. Hora: 19:30h. Lloc: Aula de Cultura.
Afectació enllumenat
22/01/2026Les intenses pluges dels darrers dies han provocat incidències a diferents quadres elèctrics afectant l’enllumenat d’alguns carrers del poble. L’empresa de manteniment contractada per l’Ajuntament ja fa dos dies que hi està treballant per resoldre l’afectació. S’espera resoldre el problema en breu.
Disculpeu les molèsties
Carnestoltes 2026 a Sant Julià de Vilatorta i Vilalleons
09/02/2026El dissabte 14 de febrer, Sant Julià de Vilatorta i Vilalleons es tornarà a omplir de color, música i disfresses amb la celebració del Carnestoltes del poble!
Ja podeu recollir les fotos de l’Homenatge a la Vellesa 2025
23/01/2026Ja tenim disponibles les fotos del XXIX homenatge a la vellesa. Podeu passar-les a recollir a l'Ajuntament.
Dani Solà s’imposa al Ral·li Esprint de Sant Julià
26/01/2026Aquest diumenge 25 de gener, el vigatà Dani Solà, acompanyat de David Moreno, s’ha imposat a la nova edició del Ral·li Esprint de Sant Julià, que ha tornat a omplir el municipi de passió pel motor. La prova ha comptat amb 45 equips participants, una xifra que confirma el bon moment de la competició i l’interès creixent entre pilots i aficionats.
Jornada de portes obertes al Col·legi el Roser 2026
06/02/2026El dissabte 21 de febrer de 2026, de 10.30 h a 13.30 h, jornada de portes obertes del Col·legi del Roser.
Reunions informatives per nivells:
10.45 h — Educació Infantil (0 a 6 anys)
11.30 h — Educació Primària
12.15 h — Educació Secundària
12.15 h — Animació Infantil
Tallers per a totes les edats: De 11.00 h a 13.00 hhttps://www.elroser.cat/noticia/detall/portes-obertes-2026
Incidències en la gestió del servei municipal d’aigua
30/01/2026Davant les diverses queixes rebudes per part de veïns i veïnes del poble en relació a les deficiències en el servei prestat per l’empresa gestora de l’aigua, informar que l’Ajuntament s’hi ha posat en contacte.
S’han demanat explicacions a l’empresa gestora i alhora s’ha exigit una solució ràpida i efectiva per garantir una atenció adequada a tothom.
Algunes de les mesures que s’han reclamat son l’augment de temps del servei d’atenció al client i una facturació clara i ajustada al consum real.
Per a qualsevol incidència relacionada amb aquest servei, us podeu adreçar als canals habituals de l’Ajuntament.
Dijous Llarder 2026 al casal d'avis
30/01/2026El pròxim 12 de febrer, el Casal d’Avis Font Noguera celebrarà el tradicional dinar de Dijous Llarder a les 13.30 h.
L’activitat manté viva la tradició amb un menú típic de la diada, servit pel restaurant del Casal.
Els tiquets es poden adquirir al despatx del Casal fins al 10 de febrer.
El preu és de 16 € per a socis i 19 € per a no socis.
Jornada de portes obertes a l’Escola Bellpuig 2026
06/02/2026L’Escola Bellpuig celebrarà la jornada de Portes Obertes el pròxim 27 de febrer de 2026, una oportunitat perquè les famílies puguin conèixer de prop el projecte educatiu del centre i el seu funcionament.
La jornada començarà a les 14.30 h amb una xerrada informativa, seguida d’una visita guiada per les instal·lacions a les 15.15 h.
Durant tota la tarda hi haurà servei de canguratge per facilitar l’assistència de les famílies.
Les persones que no puguin assistir-hi poden demanar cita trucant al 93 888 77 01 o al 634 79 74 49, o bé escrivint a ceipbellpuig@xtec.cat.
Tarda de teatre al Saló Catalunya “Pitonissa, no m’enredis”
02/02/2026Aquest dissabte, el Grup Teatre Esplai va representar “Pitonissa, no m’enredis”, una comèdia plena d’embolics i moments divertits que va fer riure de valent el públic.
Organitzat pel Casal d’Avis Font Noguera i l’Ajuntament, l’espectacle va omplir el Saló Catalunya i va oferir una tarda de teatre ben animada.
Gràcies a tothom per venir!
Un febrer d’espectacles en família: Companyia ¾ de 15
02/02/2026Ahir diumenge va començar el cicle Un febrer d’espectacles en família amb la companyia ¾ de 15, que va presentar l’espectacle “Pallassos i cançons” al Saló Catalunya.
La proposta va ser tot un èxit: un espectacle de pallassos clàssic, ple d’humor i situacions esbojarrades, que va fer riure de valent tots els infants. Per acabar, els artistes van aconseguir fins i tot que els adults s’animessin a ballar, creant un ambient festiu i molt participatiu.
L’Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta agraeix la participació de totes les famílies i us anima a continuar gaudint de les activitats programades aquest mes de febrer.
Tasques de manteniment a les Set Fonts
02/02/2026El passat 23 de gener es van realitzar tasques de manteniment a les Set Fonts. Durant el control es van canviar els filtres i es va detectar una avaria que afecta la llum ultraviolada que garanteix la potabilitat de l’aigua.
Es per això que, temporalment, les Set Fonts romandran tancades fins que l’empresa especialitzada hagi substituït la llum ultraviolada i garantit que l’aigua és apte per al consum humà.Avís d'interrupció de subministrament elèctric
02/02/2026El dia 8 de febrer està previst una interrupció del subministrament elèctric per treballs de manteniment de les instal·lacions, entre les 8:00 i les 14:30 h.
Al cartell adjunt podeu consultar les zones afectades.
El Rei Carnestoltes ja és aquí!
03/02/2026Aquest matí tot fent unes voltes,
a l'Ajuntament ha arribat el nostre Rei Carnestoltes.
Dues alumnes de 5è, del Col·legi El Roser
l’han acompanyat amb un somriure sincer.
Ara que ja és aquí, ja comença a pensar
quins disbarats i entremaliadures ens farà?
El rei ja es prepara, estigueu atents…
que la setmana vinent només és per valents!Entrevista de l’alcaldessa a Angle Obert
06/02/2026El dijous 5 de febrer l'alcaldessa de Sant Julià de Vilatorta, Marta Cornellas Torrents, va ser entrevistada a Angle Obert. Un programa d'actualitat i debat polític d'EL 9 TV on cada setmana es conversa amb representants polítics i institucionals de la comarca sobre temes d’interès local i comarcal. Cliqueu a l'enllaç adjunt per veure l'entrevista.
Cicle Gaudí al Saló Catalunya amb la projecció de Romería
04/02/2026El Cicle Gaudí torna aquest mes al Saló Catalunya amb la projecció de Romería, un drama dirigit per Carla Simón, creadora d’Alcarràs i Estiu 1993. La pel·lícula està protagonitzada per Llúcia Garcia, Mitch Robles, Tristán Ulloa i Miryam Gallego, entre d’altres.
8M: Dones en Marxa! Ja us podeu inscriure a la caminada
10/02/2026Sant Julià de Vilatorta celebra el Dia Internacional de les Dones amb una jornada que començarà amb una gran caminada popular sota el lema Dones en Marxa!.
La sortida serà el diumenge 8 de març, a les 10 del matí, des de la Zona Esportiva, i està oberta a tothom que vulgui sumar-se a una activitat saludable, participativa i reivindicativa.
Les inscripcions es poden fer a l’Ajuntament.